FRI FRAKT I SVERIGE

Villkor

Observera: inga rättigheter kan härledas från dessa allmänna villkor. Kontakta en advokat om du är osäker på innehållet.

Innehållsförteckning:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Företagarens identitet

Artikel 3 - Tillämplighet

Artikel 4 - Erbjudandet

Artikel 5 - Avtalet

Artikel 6 - Ångerrätt

Artikel 7 - Kostnader vid återkallelse

Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten

Artikel 9 - Priset

Artikel 10 - Uppfyllande och garanti

Artikel 11 - Leverans och genomförande

Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: varaktighet, avbokning och förlängning

Artikel 13 - Betalning

Artikel 14 - Förfarande för klagomål

Artikel 15 - Tvister

Artikel 16 - Ytterligare eller andra bestämmelser

Artikel 1 - Definitioner

Under dessa förhållanden har följande termer följande betydelser:

  1. Reflektionsperiod: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;
  2. Konsument: den fysiska personen som inte agerar i utövandet av ett yrke eller företag och som ingår ett distansavtal med företagaren;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Varaktighetstransaktion: ett distansavtal med avseende på en serie produkter och / eller tjänster vars leverans- och / eller köpskyldighet är spridd över tid;
  5. Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida samråd och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.
  6. Ångerrätt: konsumentens möjlighet att dra sig ur distansavtalet inom avkylningsperioden.
  7. Entreprenör: den fysiska eller juridiska personen som erbjuder produkter och / eller tjänster till konsumenter på avstånd;
  8. Distansavtal: ett avtal där inom ramen för ett system för distansförsäljning av produkter och / eller tjänster som organiseras av entreprenören, fram till och med ingående av avtalet, uteslutande används en eller flera tekniker för distanskommunikation;
  9. Teknik för distanskommunikation: betyder att det kan användas för att ingå avtal, utan att konsumenten och entreprenören har samlats i samma utrymme på samma gång.

    Artikel 2 - Företagarens identitet

    Childszone.se

    E-mailadres: info@mvb-events.nl

    Artikel 3 - Tillämplighet

    1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för varje distansavtal som ingås mellan företagaren och konsumenten.
    2. Innan distansavtalet ingås kommer texten till dessa allmänna villkor att göras tillgängliga för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses av företagaren och de kommer att skickas kostnadsfritt på konsumentens begäran.
    3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, trots det föregående stycket och innan distansavtalet ingås, kan texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten kan kan enkelt förvaras på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges var de allmänna villkoren kan konsulteras elektroniskt och att de skickas gratis elektroniskt eller på annat sätt på konsumentens begäran.
    4. I händelse av att specifika produkt- eller tjänstevillkor gäller förutom dessa allmänna villkor gäller andra och tredje styckena mutatis mutandis och i händelse av motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid lita på den tillämpliga bestämmelse som är mest lämplig för honom. är till nytta.

      Artikel 4 - Erbjudandet

      1. Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs på villkor kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.
      1. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av konsumenten. Om företagaren använder bilder är de en riktig representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte företagaren. Här nämns uttryckligen fel i erbjudandet som annonseras någon annanstans än på entreprenörens webbplats, varigenom informationen på företagarens webbplats alltid kan betraktas som ledande.
      2. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av erbjudandet. Detta gäller särskilt:
      3. priset inklusive skatter;
      1. eventuella leveranskostnader;
      • hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta;
      • huruvida ångerrätten gäller eller inte;
      • metoden för betalning, leverans och genomförande av avtalet;
      • perioden för att acceptera erbjudandet, eller den period inom vilken företagaren garanterar priset;
      • nivån för hastigheten för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan basis än den vanliga bashastigheten för det använda kommunikationsmedlet;
      • huruvida kontraktet lämnas in efter ingående, och i så fall hur det kan konsulteras av konsumenten;
      • hur konsumenten, innan han ingår avtalet, kan kontrollera de uppgifter som han tillhandahåller enligt avtalet och reparera det om så önskas;
      • alla andra språk på vilka, utöver nederländska, kan avtalet ingås;
      • de uppförandekoder som företagaren är föremål för och hur konsumenten kan konsultera dessa uppförandekoder elektroniskt; och
      • minimilängden för distansavtalet vid en dyr transaktion.

        Artikel 5 - Avtalet

        1. Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller motsvarande villkor.
        2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt bekräftar företagaren omedelbart mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av företagaren, kan konsumenten lösa upp avtalet.
        3. Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och han kommer att säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer företagaren att följa lämpliga säkerhetsåtgärder.
        4. Entreprenören kan - inom rättsliga ramar - informera om konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter, såväl som alla fakta och faktorer som är viktiga för en ansvarsfull ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller begäran, ange skäl eller att fästa särskilda villkor för utförandet.
        5. Företagaren skickar följande information med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett hållbart medium:
        6. a. besöksadressen till företagets etablering där konsumenten kan gå med klagomål;
        7. b. villkoren under och på vilket sätt konsumenten kan utöva ångerrätten eller ett tydligt uttalande om uteslutning av ångerrätten;
        8. c. information om garantier och befintlig kundservice;
        9. d. den information som ingår i artikel 4 punkt 3 i dessa villkor, såvida inte företagaren redan har lämnat denna information till konsumenten innan avtalet genomförts.
        10. e. kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en varaktighet på mer än ett år eller är obestämd.
        11. Vid en dyr transaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.

          Artikel 6 - Ångerrätt

           

          1. Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa kontraktet utan att ange någon anledning under 14 dagar. Denna reflektionsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och tillkännagivits till företagaren.
          2. Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med omsorg. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han använder sin ångerrätt, kommer han att returnera produkten med alla tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning till entreprenören, i enlighet med de rimliga och tydliga anvisningarna från entreprenören.

            Artikel 7 - Kostnader vid återkallelse

            1. Om konsumenten använder sin ångerrätt kommer högst kostnaderna för återlämning att vara för hans konto.
            2. Om konsumenten har betalat ett belopp, kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter returen eller avbokningen.

              Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten

              1. Företagaren kan utesluta ångerrätten för konsumenten i den mån som anges i punkterna 2 och 3. Uteslutningen av ångerrätten gäller endast om företagaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i tid för avtalets ingående.
              2. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter:
              3. som har skapats av företagaren i enlighet med konsumentens specifikationer;
              4. b. som helt klart är av personlig karaktär;
              5. c. som inte kan returneras på grund av deras natur;
              6. d. som kan förstöra eller åldras snabbt;
              7. e. vars pris är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden som företagaren inte har något inflytande över.
              8. f. för enskilda tidningar och tidskrifter;
              9. g. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara som konsumenten har brutit förseglingen.
              10. Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster:
              11. a. avseende boende, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;
              12. b. vars leverans har börjat med uttryckligt samtycke från konsumenten innan reflektionsperioden har gått ut;
              13. c. när det gäller spel och lotterier.

                Artikel 9 - Priset

                1. Under den giltighetstid som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och / eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisförändringar till följd av förändringar i momssatser eller uppenbara misstag.
                2. I motsats till föregående stycke kan företagaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och som företagaren inte har inflytande på med rörliga priser. Denna länk till fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är målpriser anges i erbjudandet.
                3. Prisökningar inom tre månader efter avtalets ingång är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser.
                4. Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingång är endast tillåtna om företagaren har föreskrivit detta och:
                5. a. de är resultatet av lagstadgade bestämmelser eller bestämmelser; eller
                6. b. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prisökningen träder i kraft.
                7. De priser som anges i erbjudandet av produkter eller tjänster inkluderar moms.

                  Artikel 10 - Uppfyllande och garanti

                  1. Företagaren garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och / eller användbarhet och de lagbestämmelser som finns på dagen för avtalets ingående och / eller statliga bestämmelser. Om avtalat, garanterar företagaren också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
                  2. En garanti som tillhandahålls av företagaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheterna och påståenden som konsumenten kan hävda mot entreprenören enligt avtalet.

                    Artikel 11 - Leverans och genomförande

                    1. Företagaren kommer att ta största möjliga omsorg när han får och implementerar beställningar på produkter och vid bedömning av ansökningar om tillhandahållande av tjänster.
                    2. Leveransplatsen är adressen som konsumenten har meddelat företaget.
                    3. Med hänsyn till vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar snabbt, men senast inom 30 dagar, såvida inte en längre leveransperiod har avtalats. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att meddelas om detta senast 30 dagar efter beställningen. I så fall har konsumenten rätt att säga upp avtalet utan kostnader och rätten till kompensation.
                    4. Vid upplösning i enlighet med föregående stycke kommer företagaren att återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, men senast 30 dagar efter upplösningen.
                    5. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig kommer företagaren att försöka göra en ersättningsartikel tillgänglig. Senast vid leveransen kommer det att anges på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsartikel levereras. För utbytesartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för en eventuell returleverans är för företagarens räkning.
                    6. Risken för skador och / eller förlust av produkter ligger hos entreprenören tills leveransen till konsumenten eller en förutbestämd och tillkännagiven representant till entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

                      Artikel 12 - Varaktighet på transaktioner: varaktighet, avbokning och förlängning

                      Annullering

                      1. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med förbehåll för de överenskomna avbeställningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad.
                      2. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster, när som helst mot slutet av den fastställda perioden, med vederbörlig hänsyn till de överenskomna avbeställningsreglerna och en uppsägningstid om minst topp en månad.
                      3. Konsumenten kan de avtal som nämns i föregående stycken:
                      4. avbryta när som helst och inte begränsas till avbokning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
                      5. åtminstone avbryta på samma sätt som de har ingåtts av honom;
                      6. Avbryt alltid med samma uppsägningstid som entreprenören har föreskrivit för sig själv.

                      Förlängning

                      1. Ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte förlängas eller förnyas automatiskt under en viss period.
                      2. I motsats till föregående stycke, kan ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden leverans av dagliga nyheter och veckotidningar och tidskrifter tystnadsförlängas med högst tre månader, om konsumenten har detta utökade kontrakt för en kan säga upp förlängningen med en uppsägningstid på upp till en månad.
                      3. Ett avtal som har ingåtts under en bestämd period och som sträcker sig till den ordinarie leveransen av produkter eller tjänster får endast förlängas stillsamt för en obestämd tid om konsumenten kan när som helst avbryta med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på högst tre månader om avtalet sträcker sig till ordinarie, men mindre än en gång i månaden, leverans av dagliga, nyheter och veckotidningar och tidskrifter.
                      4. Ett avtal med begränsad varaktighet till regelbunden leverans av dagstidningar, nyheter och veckotidningar och tidskrifter (prövning eller introduktionsprenumeration) fortsätter inte stillsamt och upphör automatiskt efter rättegången eller introduktionsperioden.
                      5. Dyr
                      6. Om ett avtal har en varaktighet på mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på upp till en månad, såvida inte rimligheten och rättvisan motsätter sig avbokning före slutet av den avtalade löptiden.

                        Artikel 13 - Betalning

                        1. Om inget annat avtalats, måste de belopp som konsumenten är skyldiga betalas inom 14 dagar efter det att avkylningsperioden börjat enligt artikel 6, punkt 1. Om ett avtal om att tillhandahålla en tjänst börjar denna period efter att konsumenten har fått bekräftelsen av avtalet.
                        2. Vid försäljning av produkter till konsumenter får allmänna villkor aldrig fastställa en förskottsbetalning på mer än 50%. När förskottsbetalning har fastställts, kan konsumenten inte hävda några rättigheter beträffande utförandet av den eller de berörda orderna eller tjänsterna innan den angivna förskottsbetalningen har ägt rum.
                        3. Konsumenten har skyldigheten att omedelbart rapportera felaktigheter i betalningsinformation som tillhandahålls eller anges till företagaren.
                        4. Vid konsumenters fallissemang har företagaren rätt att debitera de rimliga kostnaderna som görs kända för konsumenten, med förbehåll för lagliga begränsningar.

                        Artikel 14 - Förfarande för klagomål

                        1. Företagaren har ett väl publicerat klagomålsförfarande och hanterar klagomålet i enlighet med detta klagomålsförfarande.
                        2. Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas till företagaren inom rimlig tid, fullständigt och tydligt beskrivet, efter att konsumenten har upptäckt bristerna.
                        3. Klagomål som lämnats till entreprenören kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en överskådlig längre behandlingstid, kommer företagaren att svara inom 14 dagar med ett meddelande om mottagande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
                        4. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidigt avtal, uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

                          Artikel 15 - Tvister

                          1. Endast nederländsk lag gäller för avtal mellan företagaren och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller.

                          Artikel 16 - Ytterligare eller andra bestämmelser

                          Ytterligare eller avvikande bestämmelser från dessa allmänna villkor kan inte vara till nackdel för konsumenten och måste registreras skriftligen eller på ett sådant sätt att de kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på en hållbar databärare.

                          GRATIS FRAKT

                          Vi kommer att bära leveranskostnaderna för beställningen. Alla våra produkter levereras 100% GRATIS till ditt hem. Ingen minsta orderkvantitet krävs

                          100% PENGAR TILLBAKA GARANTI

                          Du har högst 14 dagar från mottagandet av din beställning att byta en artikel eller att begära återbetalning.

                          SPÅRA DIN ORDER

                          Alla våra beställningar inom Sverige, Norge, Finland och Danmark levereras med en spårningskod, så att du enkelt kan spåra din beställning via denna sida efter några dagar